Dienstag, 25. September 2018

Wie ich Alma für mich entdeckte/ Kako sem odkrila Almo

Alma Maximiliana Karlin war 1. Weltreisende Frau, Schriftstellerin, Abenteurerin, Lehrerin, Polyglotte und Vieles mehr. Sie wurde im Jahr 1889 in Celje (Cilli) geboren in der damaligen österreichisch-ungarischen Monarchie, in ein bürgerliches Elternhaus, der Mutter Villibalda Miheljak, und dem Vater Jakob Karlin. Der Vater war Major in der Armee, die Mutter Lehrerin an einer Mädchenschule in Celje. Mehr zu Ihrem Lebenslauf findet ihr hier. 

Mit Alma und ihren Werken fing ich mich an zu beschäftigen, als ich ein Thema für meine Magisterarbeit suchte. Im Sommer 2013 war ich mit meinen Uniprüfungen fertig und auf der Suche nach einem Thema, mit dem ich mich näher beschäftigen wollte. Da war eine Freundin aus der Schweiz zu Besuch bei uns in Celje. Wir machten eine Touriführung durch Celje und besuchten auch Pokrajinski muzej Celje, wo wir uns unter anderen interessanten Ausstellungen auch die Ausstellung über Almas Weltreise angesehen haben. Ich kannte Alma, weil mich meine Mutter schon früher auf diese ungewöhnliche Frau aufmerksam machte, jedoch habe ich mich bisher nicht sehr intensiv mit ihr, ihrem Leben beschäftigt, ich war sehr fasziniert von dieser Frau, die alleine in den Jahren 1919-1927 die Welt bereiste und so unglaublich mutig war und so einen beeindruckenden Lebenslauf hatte. Die Ausstellung wirkte und bei mir im Kopf hatte es endlich klick gemacht und ich wusste, dass meine Magisterarbeit mit Alma zutun haben muss. Ich beschäftigte mich von nun an mit Almas Werken, musste mich ja auch einlesen und da stieß ich auf das erste veröffentlichte Werk von Alma: Die Kringhäusler: Drama in drei Akten, welches ich zum Hauptthema meiner Magisterarbeit machte und es analysierte. Seit diesem Zeitpunkt beschäftige ich mich mit dieser interessanten und inspirierenden Frau.

In Slowenien beschäftigen sich schon sehr viele Literaten und Verlage mit Alma und auch ihre Bücher werden ins Slowenische übersetzt, jedoch sind Alma und ihre Werke im deutschsprachigen Raum eher unbekannt, dies ändert sich aber zum Glück langsam und der erste wichtige Anstoß ist getan, denn im März 2018 ist beim AvivA Verlag Berlin Almas Autobiografie, mit dem Titel: Ein Mensch wird wiederveröffentlicht worden, mit dem Nachwort von Jerneja Jezernik. Sehr empfehlenswert!

Eingang in die Theosophische Bibliothek in Celje / Vhod v Teozofsko knjižnico v Celju


Alma Maximiliana Karlin je bila prva svetovna popotnica, pisateljica, pustolovka, učiteljica, poliglotinja in še veliko več. Rojena je bila leta 1889 v Celju v takratni Avstro-Ogrski, v meščansko družino mami Villibaldi Miheljak in očetu Jakobu Karlinu. Oče je bil major, mama pa učiteljica na dekliški šoli v Celju. Almin življenjepis najdete tukaj.

Poleti 2013 sem končala z vsemi izpiti in iskala sem temo za magistrsko nalogo. Sestro je obiskala  prijateljica iz Švice in skupaj smo odšle na ogled znamenitosti v Celju. Obiskale smo tudi Pokrajinski muzej Celje. Tam je poleg drugih zanimivih razstav bila razstava o Almi in njeni poti okoli sveta, ki me je tako navdušila, da sem se odločila napisati magistrsko nalogo z vsebino povezano z Almo Karlin. Študij sem zaključila prav z analizo prvega objavljenega dela Alme Karlin: Kringhäuslerjevi: drama v treh dejanjih. Po obisku razstave in študiju Alminega življenja in njenega dela se mi je porodila ideja o potovanju okoli sveta po njenih stopinjah.

V slovenščini najdemo kar nekaj knjig o Almi in tudi veliko njenih knjig je že prevedenih v slovenščino. Veliko sem jih že prebrala, a vseh še nisem uspela, kar je super, saj tako vedno znova lahko odkrijem kakšno zase. Tako sem pred potovanjem prebrala knjigo Moji zgubljeni topoli, ki je glede na to, da se v Evropi ponovno vzpenjajo temne sile in ljudje vse prehitro pozabljamo, zelo aktualna in daje po mojem mnenju, zelo intimen vpogled v Almino doživljanje tistega časa. Prav "pogoltnila" pa sem knjige iz serije: Z Almo v svet, saj so zgodbe o nenavadnem, magičnem svetu v Peruju in Panami zelo zabavne pa tudi zastrašujoče, upam, da bom lahko na potovanju odkrila, ali so prebivalci teh dežel še tako vraževerni kot jih Alma opisuje v teh knjigah. Knjige iz serije Z Almo v svet je prevedla, založila in izdala Jerneja Jezernik, najdete jih na njeni spletni strani, tukaj.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Vlog #37 Taiwan